Årsmötet för verksamhetsåret 21/22 är genomfört
2022-06-03 16:48

Den 2 juni höll KIBF årsmöte.

Förtutom styrelsen deltog några spelare och ledare.

Några beslut som årsmötet tog var:

Årsmötet beviljade styrelsen avsvarsfrihet för verksamhetsåret 21/22

Årsmötet beslutar att välja

Veronica Andersson, 1 år (ordförande)

Mats Öman, 2 år (vice ordförande)

Johan Karlsson, 2 år (kassör/ledamot)

Annika Karlsson, 2 år (kassör/ledamot)

Utöver ovan består styrlesen är Peter Stevenson, Stefan Sandberg och Helena Åhlin.

Årsmötet beslutade även att välja Magnus Jonsson och Henrik Holmén som valberedning under en period av 2 år.

Medlemsavgiften blir oförändrad på 300 kronor.

(möjligt att träningsavgiften kan komma att höjas)

Årsmötet beslutar även att godkänna styrelsens förslag och ger styrelsen i uppdrag att ta fram en kravspecifikation på vad en anställd person ska ha för ansvarsområden och att den årliga ersättningen inte får överstiga 100 000 kronor.

Sista punkten innebär att styrelsen kommer försöka inta rollen som arbetsgivare. Oerhört många timmar läggs årligen av varje ledamot och detta börjar bli ohållbart. Ska föreningen forsätta och växa, utvecklas och kunna ta hand om våra medlemmar så behöver vårat kansli bemannas.

Styrelsen tackar alla våra medlemmar och sponsorer/partners för verksamhetsåret 21/22.

Årsmöte 2 juni
2022-05-15 21:14

Varmt välkommen till föreningens årsmöte.

Datum: 2 juni, 2022

Tid: 18.00

Plats: Statt Kristinehamn

Anmälan: (vi planerar tilltugg efter hur många som dyker upp så därav tar vi tacksamt emot din anmälan).

Du kan anmäla dig till vice ordförande Mats Öman: matsohman71@gmail.com

eller via vår ordförande Veronica Andersson, 070-149 75 07

Kom ihåg att om du har betalat in medlemsavgiften så har du rösträtt på årsmötet.

OBS! Föreningen har ett stort behov av att få ihop en fungerande valberedningen. Ett viktigt uppdrag som vi hoppas att någon vill anmäla sig till.

Kristinehamns innebandyförening

Läkare utan gränser tackar KIBF med gåvobevis
2022-04-23 13:24
Gåvobevis från Läkare utan gränser

Som tidgiare informerats så skänkte KIBF den frivilliga entréavgiften i samband med herrarnas kvalmatch.

Nu tackar organisationen Läkare utan gränser KIBF med ett fint gåvobevis. 3 500 kr blev bidraget från KIBF.

KIBF tackar organistionen för fina och extremt viktiga insatser som utförx i Ukraina och runt om i världen

3 500 kr till organisationen Läkare utan gränser
2022-04-14 23:03

KIBF tackar alla som var med skänkte en summa (frivilliga entrén) till organisationen Läkare utan gränser under kvalmatchen KIBF-Åmotsfors.

Pengarna är nu överrförda till organisationen och som framför ett stort tack för inskickat bidrag.

Alla kan vi bidra på något sätt - tack!

Herrlaget vann andra kvalmatchen - spelar kvar i div 2
2022-04-14 22:38
KIBF herr firar efter vinst borta mot Åmotsfors

Vinst i andra matchen mot Åmotsfors och KIBF herr skulle spela kvar i division 2 säsongen 22/23...

1-1 efter 02.54 skapade lite nerv i matchinledningen. Men när första perioden var slut hade KIBF en stabil ledning 2-6. Andra perioden blev målfattig och slutade 1-0. I början av tredje perioden reducerade Åmotsfors till 4-7 och 5-7 innan Albin Djup och Pontus Forslund gjorde ett varsitt mål under den sista minuten och där slutresultatet skrev till 5-9.

Värt att nämna är att KIBF´s spelare Martin Gustavsson gjorde ett klassiskt hat trick genom att göra tre mål i rad under en och samma period. 1-2, 1-3 och 1-4 inom ca 5 minuters spel.

Ett stort jubel utbröt när slutsignalen löd - KIBF herr hade fixat det viktiga kvalet och spelar nu kvar i divison 2. Nu börjar lagbygget för kommande säsong och målet är såklart att flytta fram positionerna och där KIBF ska bli ett lag att räkna med.

Vi sägert stort grattis till alla spelare, ledare och supportrar som ikväll valde att följa med och se matchen live i Åmotsfors.

Nu väntar en välbehövlig villa innan den tuffa sommarträningen drar igång.

Enkel seger för KIBF herr i första kvalmatchen
2022-04-11 07:34

92 sekunder in i matchen inledde KIBF herr lördagens målkalas.

En härlig start i kvalet mot Åmotsfors som aldrig var i närheten att hota KIBF. Matchen slutade hela 10-1 till KIBF som nu har byggt upp ett rejält självförtroende inför bortamötet som spelas torsdag 14 april kl 19.30 i Åmotsfors. Vinst och Kristinehamn spelar kvar i division 2 även säsongen 22/23. Men vi vet alla hur snabbt det kan vända i innebandy så det gäller att vara 100 % taggade från första sekunden - vilket KIBF är fullt medvetna om. Laget laddar nu inför returen och kommer att ge allt för att säkra division 2 kontrakt.

I samband med kvalmatchen var det frivillig entré och där alla pengar som kom in gick oavkortat till organisationen Läkare utan gränser.

Efter summering kan nu KIBF skicka ett bidrag på 3 230 kronor.

Styrelsen riktar samtidigt ett stort tack till alla som skänkt stort som litet bidrag.

Nyheter från våra lag