Årsmöte 2 juni
2022-05-15 21:14

Varmt välkommen till föreningens årsmöte.

Datum: 2 juni, 2022

Tid: 18.00

Plats: Statt Kristinehamn

Anmälan: (vi planerar tilltugg efter hur många som dyker upp så därav tar vi tacksamt emot din anmälan).

Du kan anmäla dig till vice ordförande Mats Öman: matsohman71@gmail.com

eller via vår ordförande Veronica Andersson, 070-149 75 07

Kom ihåg att om du har betalat in medlemsavgiften så har du rösträtt på årsmötet.

OBS! Föreningen har ett stort behov av att få ihop en fungerande valberedningen. Ett viktigt uppdrag som vi hoppas att någon vill anmäla sig till.

Kristinehamns innebandyförening

Läkare utan gränser tackar KIBF med gåvobevis
2022-04-23 13:24
Gåvobevis från Läkare utan gränser

Som tidgiare informerats så skänkte KIBF den frivilliga entréavgiften i samband med herrarnas kvalmatch.

Nu tackar organisationen Läkare utan gränser KIBF med ett fint gåvobevis. 3 500 kr blev bidraget från KIBF.

KIBF tackar organistionen för fina och extremt viktiga insatser som utförx i Ukraina och runt om i världen

3 500 kr till organisationen Läkare utan gränser
2022-04-14 23:03

KIBF tackar alla som var med skänkte en summa (frivilliga entrén) till organisationen Läkare utan gränser under kvalmatchen KIBF-Åmotsfors.

Pengarna är nu överrförda till organisationen och som framför ett stort tack för inskickat bidrag.

Alla kan vi bidra på något sätt - tack!

Herrlaget vann andra kvalmatchen - spelar kvar i div 2
2022-04-14 22:38
KIBF herr firar efter vinst borta mot Åmotsfors

Vinst i andra matchen mot Åmotsfors och KIBF herr skulle spela kvar i division 2 säsongen 22/23...

1-1 efter 02.54 skapade lite nerv i matchinledningen. Men när första perioden var slut hade KIBF en stabil ledning 2-6. Andra perioden blev målfattig och slutade 1-0. I början av tredje perioden reducerade Åmotsfors till 4-7 och 5-7 innan Albin Djup och Pontus Forslund gjorde ett varsitt mål under den sista minuten och där slutresultatet skrev till 5-9.

Värt att nämna är att KIBF´s spelare Martin Gustavsson gjorde ett klassiskt hat trick genom att göra tre mål i rad under en och samma period. 1-2, 1-3 och 1-4 inom ca 5 minuters spel.

Ett stort jubel utbröt när slutsignalen löd - KIBF herr hade fixat det viktiga kvalet och spelar nu kvar i divison 2. Nu börjar lagbygget för kommande säsong och målet är såklart att flytta fram positionerna och där KIBF ska bli ett lag att räkna med.

Vi sägert stort grattis till alla spelare, ledare och supportrar som ikväll valde att följa med och se matchen live i Åmotsfors.

Nu väntar en välbehövlig villa innan den tuffa sommarträningen drar igång.

Enkel seger för KIBF herr i första kvalmatchen
2022-04-11 07:34

92 sekunder in i matchen inledde KIBF herr lördagens målkalas.

En härlig start i kvalet mot Åmotsfors som aldrig var i närheten att hota KIBF. Matchen slutade hela 10-1 till KIBF som nu har byggt upp ett rejält självförtroende inför bortamötet som spelas torsdag 14 april kl 19.30 i Åmotsfors. Vinst och Kristinehamn spelar kvar i division 2 även säsongen 22/23. Men vi vet alla hur snabbt det kan vända i innebandy så det gäller att vara 100 % taggade från första sekunden - vilket KIBF är fullt medvetna om. Laget laddar nu inför returen och kommer att ge allt för att säkra division 2 kontrakt.

I samband med kvalmatchen var det frivillig entré och där alla pengar som kom in gick oavkortat till organisationen Läkare utan gränser.

Efter summering kan nu KIBF skicka ett bidrag på 3 230 kronor.

Styrelsen riktar samtidigt ett stort tack till alla som skänkt stort som litet bidrag.

Kvalspel väntar för herrlaget - lördag 9 april
2022-04-03 18:39
KIBF herr säsongen 21/22

Herrlaget har haft en tuff säsong i divison 2 och slutade 11 i serien. Laget fick ihop 12 poäng genom tre vinster och 2 oavgjorda. Värt att nämna att hela 7 matcher blev förlust med uddamålet så laget har gjort många bra matcher men där det där lilla extra saknats för att kunna avgöra och stänga vissa matcher.

Nu har laget fått rutin i div 2 och vill såklart spela kvar säsongen 22/23. Men först måste laget kvalspela mot Åmtotsfors.

Matcherna spelas enligt följande

1. Brogårdshallen lördag 9 april kl 14.00

2. Bortamatch skärtorsdag

3. Ev en avgörande match i Brogårdshallen annandag Påsk kl 18.00

KIBF´s styrelse har fattat beslut om frivillig entré till kommande kvalmatch/matcher. Alla pengar som kommer in går oavkortat till behövande i Ukraina.

Matchen är mycket viktig och laget hoppas såklart på ett massivt läktarstöd. Vi uppmanar alla besökare att komma i god tid före matchen så att du blir garanterad en plats. Några gånger har det varit fullsatt i arenan detta kan bli ännu en gång.

Heja Eagles!!!!!

Nyheter från våra lag