KIBF i samverkan med Swedbank och Friends. Vi skapar en trygg idrott!
2022-11-26 11:15

En av KIBF´s partners är Swedbank vilka i sin tur har ett nära samarbete med organisationen Friends.

Friends är en icke-vinstinriktad organisation vars uppdrag är att stoppa mobbning och andra kränkningar inom skolan och idrottsföreningar runtom i hela Sverige. Verksamheten finansieras genom insamling från privatpersoner och företag, samt via arvoden från utbildningar som de genomför.

Klicka på nedan länk och se en framtagen film från Friends:

KIBF vill såklart vara en förening där mobbing och kränkande bettende inte existerar. Tillsammans sätter vi stopp och markerar om detta dyker upp i vår verksamhet.

/Styrelsen

Jubel när KIBF F-09 blir bronsmedaljör i lilla VM
2022-11-20 18:59
F-09 vinner bronsbucklan i lilla VM (20 Nov-2022)

I lördags 19/11 spelade F-09 kvalmatcher i lilla VM.

Tre matcher spelades i Munkfors Arena.

KIBF - GS 2-3

KIBF- Munkfors 2-0

KIBF-Hagfors 3-1

KIBF blev bästa två och gick vidare till semi- finalspel i innebandyhallarna i Karlstad 20/11.

Semifinalen spelades mot Dottervik från Arvika.

1-1 efter första perioden och matchen var mycket jämn.

I andra perioden gör Dottervik 2-1 efter 00.53 sek. KIBF pressade på och det fanns chanser att kvittera men det ville sig inte. Trots missat finalspel gör laget en grym insats och fick nu ladda om till matchen om 3:e pris.

I bronsmatchen fick KIBF möta Sunnanå från Kil. En jämn match som började med att KIBF gör 1-0 efter 12.02 i första perioden. I andra perioden 04.22  kvitterar Sunnanå till 1-1. Matchen vägde med ett litet övertag för KIBF. Ordinaire tid slutar 1-1. Sudden death spelades i 5 minuter utan mål och ett avgörande gick till straffläggning.

Lagen skulle lägga fem straffar vardera. Det räckte med tre straffar då KIBF satte straff ett och två medan Sunnanå inte gjorde något mål efter tre straffar. Jubel utbröt när KIBF´s målvakt räddade Sunnanås tredje straff och planen stomades av överlyckliga spelare och ledare.

Föreningen riktar ett stort grattis till F-09 för den fina prestationen.

(GS från Forshaga vann guldet)

Tjejer 6-15 år - välkomna att testa på innebandy
2022-11-13 17:59

KIBF i samverkan med våra partners Kristinehamnsbostäder och RF SISU startar nu upp ett nytt innebandyprojekt för tjejer mellan 6-15 år som tidigare inte spelat innebandy - alla är välkomna :-)

På plats får du gratis låna den utrustning som behövs för innebandyspel.

Det enda du behöver ha med är skor för inomhusbruk.

Vi startar igång söndag 27 november.

Plats: Stora Södermalmshallen

Tid: 13.00 - 13.45 6-9 år och 13.45 - 14.30 10-15 år

(Toppen om du kan hjälpa till att sprida denna möjlighet bland tjejer i Kristinehamn)

Inledningsvis kommer det att finnas ledare på plats från KIBF, KFUM, Kristinehamnsbostäder och RF SISU.

Är du sugen att ansluta som ledare tveka inte att kontaka någon inom KIBF´s styrelse eller skicka ett mail till: matsohman71@gmail.com

Som ledare ser vi som fördel om du är tjej, gillar idrott och föreningsliv, positiv och vill vara med och utveckla detta projekt.

Tillsammans bygger vi KIBF´s framtid!

Härlig stämning på första poolspelet för P15
2022-11-12 18:27

Ett härligt gäng sköna killar födda 2015 körde idag sitt första poolspel i Södermalmshallen. De körde gärnet och hade roligt tillsammans på plan. Grymt jobbat! 🤩

Bra uppslutning under säsongens lagfotografering!
2022-11-07 21:21
Fotograf John Persson in action

Även denna säsong genomfördes lagfotograferingen av föreningens partner John Persson. Stort tack för god samverkan John! www.johnpersson.com

Hela 14 lag och innebandybus blev fotograferade. Alla lag som spelar matcher i olika serier var klädda i föreningens matchställ och våra ledare bar den officiella ledartröjan.

Föreningen yngsta lag, barn födda 16/17 blev tilldelade en gratis sporttröja med föreningens fina klubbemblem tryckt på bröstet. De barn som missade fotograferingen kommer att få en tröja vid annat fillfälle.

Lagfotona är även denna säsong gratis för alla att ladda ner. Fotona kommer att bli officiella inom några dagar.

Föreningen tackar våra matchställssponsorer och de sponsorer som finns på våra ledartröjor och klubbjackor.

Intersport

Karl Hedin

Sanlog

Wiréns Åkeri

Fastighetsbyrån

Ekman Invest

TEAB

Stora Coop

Kristinemark

LeWiAn BYGG

Fransson´s Golv

ICA MAXI

HH Golv & Vägg

Lönn El

Järn & Maskin

MT Trading

Bra lördag för damlagen - Dam A och U vann sina matcher
2022-11-05 18:43
2 Vinster! Jubel hos både dam A och dam U (foto från Dam U och Dam A)

En riktigt bra helg för KIBF´s tre seniorlag.

I fredags vann herrlaget sin hemmapremiärmatch i Brogårdshallen med 8-5.

Under lördagen vann KIBF´s båda damlag.

Först ut var KIBF dam A som enkelt vann på hemmaplan över IBK Sala med hela 10-3. Laget ligger på 9:e plats men där sex lag ligger inom fyra poängs marginal. Nästa match spelas även den på hemmplan, lördag 19 Nov kl 14.00 mot Lillån IBK.

Andra laget att inkassera en vinst var KIBF dam U som bortaslog Degerfors IBK med 8-10 och tog därmed säsongens första vinst i div 3 östra. En match där första perioden slutade 2-2. I andra perioden hade Degerfors ledningen med både 4-2 och 5-3 innan KIBF vaknade till och både reducerade, kvitterade och drog ifrån till seger.

KIBF´s nr 22 Jennifer Lid Nilsson gjorde fyra av lagets mål. Laget ligger nu på en 4:e plats i tabellen. Nästa match spelas borta mot Hertzöga, söndag 20 Nov kl 13.30.

Heja Eagles!!!!

Nyheter från våra lag