Bra försvarsspel räckte inte mot SSL-laget Karlstad
2018-11-13 23:00
Bilder från kvartfinalen i DM.
KIBF:s damlag lyckades inte hålla emot mot Karlstad i DM-kvartsfinalen och föll med 0-10.

Tränare Magnus Andersson analyserade efter matchen: "Vi mötte ett för bra lag för att kunna skrälla. Vi fick jobba mycket på vårt försvarsspel och gör det långa stunder riktigt bra. Det positiva är att tjejerna fortsätter att jobba oerhört hårt och hänger inte med huvudena. Vi kommer igen och ska ge Hallsta en riktigt tuff match på söndag"
DM-kvartsfinal: Tufft motstånd!
2018-11-12 17:39
I morgon tisdag 13/11 tar KIBF emot SSL-laget Karlstad i Dm-kvartfinal. Det är tuffast tänkbara motstånd för vårt damlag, som spelar i division 1, att möta Karlstad, som spelar i Svenska Superligan, två divisioner över oss. Dock, en fantastisk utmaning som kräver en fantastisk inramning, så kom ner till Brogårdshallen och stötta tjejerna.
Klasskampen 2018 genomförd
2018-10-23 22:30
Under två dagar har KIBF genomfört årets klasskamp för årskurserna 1-4. Totalt har 17 klasser deltagit och arrangemanget har utförts av gymnasieelever med innebandyinriktning vid Brogårdsskolan. Vi tackar alla spelare och ledare för deltagandet och hoppas på nya deltagare i föreningens verksamhet.

Några bilder från tisdagen finns här:Klasskamp »
Sponsorlotteriet 2018/2019
2018-10-12 13:11
Nu sitter den snart på väggen i Brogårdshallen, årets sponsortavla. Den 16 februari 2019 sker dragningen i årets lotteri, där de tre vinsterna kommer från Intersport, Önska och MT Trading & Design.

MT Trading & Design har varit mycket behjälpliga i arbetet med att ta fram tavlan åt oss.
Kristinehamns IBF Dam-Lillån IBK 4-2
2018-09-30 20:37
Damlaget vinner första hemmamatchen för säsongen med 4-2 mot Lillån. KIBF tog taktpinnen från första tekning och resultatet var klart rättvist. Bland annat gör laget två i princip identiska mål i power play, där man "lurar" motståndarna rejält. Publiksiffran var 105, där herrlagets version av Vulkanen dominerade...
Policydokument uppdaterade
2018-09-19 22:39
Under fliken Dokument finns nu föreningens uppdaterade dokument kring olika policys. Det gäller Spelar-, Ledar- och Föräldrapolicy.

Nyheter från våra lag
F-10, 19/11 07:35