Nya företag väljer att profilera sig tillsammans med KIBF
2020-11-28 15:22
Convoy parts och Yoga Dreamliving
Trots att matcherna lyser med sin frånvaro i Brogårdshallen och att säsongen för våra lag är högst osäker på grund av pågående pandemi, så väljer företagen Convoy parts och Yoga Dreamliving att inleda en samverkan med KIBF.

Reklamen är monterad och kommer som alltid att vara vänd mot läktaren - oavsett om det är träning eller match.

KIBF tackar för förtroendet!

//Styrelsen
2020-11-24 17:47
Kristinehamns innebandyföreningen fortsätter att bedriva träningsverksamhet för barn födda 2005 och senare.

Om nya restriktioner införs kommer föreningen omgående att kommunicera ut detta till våra medlemmar.

Budskap till dig som är spelare, ledare eller förälder
1. Alla barn skall komma ombytta till träningen. Anländ 10 min före träning och var behjälplig vid monteringen eller nedmontering av sarg. Bra om även en eller två föräldrar är behjälplig vid montering.
2. Föräldrar lämnar och hämtar sina barn utanför idrottshallen.
3. Spelare skall hålla ihop som grupp och inte komma i kontakt med andra lag som skall avsluta eller påbörja sin träning.
4. Ingen duschar eller byter om i idrottshallen.
5. Försök att i den mån det är möjligt bedriva träning som minimerar fysisk kontakt.
6. Om lagen består av stora träningsgrupper är det bra om ni delar upp barnen i mindre grupper och då ansöker om fler träningstider.
7. Målvaktshjälmar skall tvättas och spritas efter varje träning. Hjälmar byts inte mellan spelare under ett träningspass.
8. Alla spelare och ledare som deltar under en träning skall vara utan symptom

Håll i och håll ut - tillsammans gör vi skillnad!

Kristinehamns innebandyförening
KIBF´s partner Convoy parts ger föreningen en tidig julklapp
2020-11-22 14:24
Nya västar och koner - Convoy parts
KIBF tackar och bugar till Josef Gunnarsson, ägare till Convoy Parts, för den fina "julklappen".

Ca 300 västar i olika färger och storlekar och en massa färgglada koner kommer nu att komma väl till användning under föreningens alla träningar.

Alla lag kommer nu att kunna ha sina egna västar - vilket är mycket bra dessa pandemitider.

//Styrelsen

Covid-nytt
2020-11-16 21:18
Idag har nya restriktioner kommit från regeringen som bl a innebär att högst åtta personer får samlas i allmänna folksamlingar från och med den 24 november. Dessa restriktioner är nu ute på remiss för att tas slutligt beslut vad som gäller på lokal nivå och detta beslut kommer tidigast på torsdag 19 november. RF SISU tillsammans med övriga förbund, i vårt fall Värmlands innebandyförbund, kommer under denna tid jobba med att se vad det innebär lokalt för verksamheterna.
Styrelsen har ikväll haft möte och fattat ett enhällligt beslut om att följa de restriktioner som finns vilket i nuläget betyder att vi fortsätter bedriva träningar under tisdag, onsdag och torsdag denna veckan och det gäller som tidigare för barn födda 2005 och senare. Vi inväntar alltså de lokala direktiv som väntas komma på torsdag 19 november och återkommer med ny information på torsdag kväll.
Vi vill även från Styrelsens sida vara tydliga med att om någon individ, spelare som ledare, känner minsta obehag för att delta på träningar pga rådande situation har vi full respekt för detta och ställer oss bakom det fullt ut.
Vi uppmanar även till att följa de råd som tidigare har getts; anpassa träningen så att vi minskar den fysiska kontakten så mycket som möjligt, träna utomhus om möjligt och att vi försöker hitta kloka val i föreningen för att minska smittspridning.
Håll i, håll ut och håll avstånd! Var rädd om er och varandra!
2020-11-13 12:31
Igår kväll höll Värmlandsidrotten ett informationsmöte om hur de nya lokala restriktionerna pga Corona påverkar vårt idrottande.

På följande länk finns en sammanställning från detta möte samt i möteshandlingarna en presentation att ladda ner som beskriver allmänna råd hur vi bör agera förebyggande samt även hur vi bör agera vid ett utbrott i föreningen.

Håll i, håll ut, håll avstånd och var rädda om er!

/Styrelsen
2020-11-12 16:39
Nya direktiv angående Corona har kommit, se länk nedan. I korthet innebär detta att alla matcher pausas fram till 10/12. Träning är tillåten för födda 05 och yngre under förutsättning att man sköter säkerheten på träningarna.
För de intresserade bjuds in till informationsträff för idrotten i Värmland, se inbjudan via Teams i nästa inlägg.
Har ni frågor får ni gärna höra av er till någon av oss i Styrelsen eller skicka DM till
Styrelsen Kristinehamns Innebandyförening
.