Fortsatt träning säsongen 20/21 - inför 21/22
2021-03-06 11:56
Tänkt positivt!

Denna säsong har varit allt annat än normal. Hela föreningen känner en frustraiton precis som många andra föreningar i vårt avlånga land. Men nu gäller det att tänka framåt med en positv inställning.

I våra sociala forum ska vi fortsätta hålla en positv ton och stimulera varandre med bra idéer, vi ska fortsätta utveckla våra lag med roliga och utmande träningar, matcher, cuper (framöver) och bidra till att föreningen som helhet utvecklas.

Då föreningen har valt att följa barnidrottsmodellen samsyn Värmland så avslutas och börjar innebandysäsongen enligt följande:

Avslut 31 mars

Start 1 oktober

Det är dock okej att förlänga årets säsong med träningar under april månad så länge det inte krockar med sommaridrotterna.

Säsongstart 21/22 kan smyga igång med enstaka träningar under augusti/september så länge det inte krockar med sommaridrotterna.

Skulle något lag vilja hyra Brogårdshallen en regnig juli/augusti för att kanske träna eller spela en internmatch är även detta okej. Men kom ihåg att ha dialog med föreningarna som bedriver sommaridrotter.

När ditt lag vet när säsongen 20/21 avslutas, om du vill boka en extra tid för träning/spel ska du kontakta följande:

Ledamot Annica Karlsson

karlsson_annica@hotmail.com

Tfn 070-201 09 40

Tillsammans bygger vi KIBF!

Avtalssigneringen har inletts för kommande säsong 21/22
2021-03-06 11:42
Allt fler spelare signerar kontrakt med KIBF

Säsongen 20/21 lägger vi nu åt sidan och blickar istället framåt till säsongen 21/22.

KIBF´s representationslag kommer att spela kvar i Dam div 1 och Herr div 2. Precis som förra säsongen krävs bra försäsongsträning, få ihop ett konkurenskraftigt lag bestående att engerade spelare och ledare.

Det är sedan flera år tillbaka riktigt positiva tongångar inom föreningen. Rekord i antal lag, många barn och ungdomslag och att våra dam och herrlag bjuder på spel i tuffa och välspelade divisoner.

Målet är att etalblera sig i divsion 1 och 2, stärka trupperna och inom snart framtid fortsätta klättra till än bättre serier.

Under de senaste dagarna har herrlaget gjort klart med följande spelare:

Sebastian Hjalmarsson - målvakt

Viktor Nordmark - målvakt

Tobias Johansson - forward

Viktor Rudvisk - forward

Simon Skoglund - forward

Filip Hellberg  forward

Isak Hansen - forvard

Vi grattulerar till ett bra val och öskar lycka till under kommande säsong.

Tillsammans bygger vi KIBF!

/Styrelsen

Ny viktig information till våra medlemmar
2021-02-26 21:55
Vi lever i en pågående pandemi där restriktioner löpande förändras. Många av oss känner en frustration och vi hoppas alla att vi snart är tillbaka till det normala.

KIBF styrelse har under kvällen (fredag 26/2) haft flera diskussioner kring de nya restriktionerna.

Följande beslut har fattats:

1. Barn födda -02 och senare får fortsätta träna inomhus i kommunens hallar
2. Inga externa eller interna matcher får arrangeras från och med idag 26/2. Mao så ställs planerade helgmatcher in.
3. Tills vidare kommer styrelsen inte att bistå med några domare
4. Sekretariat får inte bemannas och nyttjas under träning
5. 100 % frisk = möjligheten att träna
6. Fortsätt att träna i mindre grupper och coronasäkra era träningar. Bl.a. låt alla barn och ledare som dyker upp på träningen sprita sina händer.
7. Alla fortsätter att byta om hemma. Undvik trängsel i våra arenor när ena gruppen slutar och den andra börjar sin träning.
7. Ingen publik eller föräldrar är tillåtna i hallarna förutom ledare och enstaka föräldrar som hjälper till att montera upp/ner sarg.

Vi hoppas att ni respekterar våra beslut. Vi vill precis som alla andra i vår förening dra igång med seriespel, internmatcher och att hallarna fylls med publik och att media skriver om vår positiva utveckling. Denna tid kommer men just nu måste vi följa de regler som bestäms av kommunen, förbundet, Fohm, regeringen och de styrelsebeslut som fattas.

Övriga information som har tagits av förbundet
Alla serier förutom elit stängs ner. Detta inkluderar alla lag som spelar i grön, blå och röd nivå. Mao inga seriematcher kommer att spelas under resten av säsongen.

Enstaka matcher kan komma att spelas längre fram men detta först efter godkännande från förbundet.
Läs mer på www.innebandy.se

Positiv information
Föreningen har idag blivit beviljade 10 000 kr i Coronastöd. 15 000 kr har utlovats i steg 2.

Damlaget (div 1) och herrlaget (Div 2)  kommer nästa säsong att spela kvar i sina respektive serier.

Äntligen! Nu håller ett nytt högtalarsystem på att monteras upp i Brogårdshallen. På måndag kan det invigas samt kommer att stå reda att spela introlåtar när serierna drar igång säsongen 21/22.

Nya målvaktshandskar har hämtats ut från Intersport. Tyvärr fanns det enbart i små storlekar (XXS) samt ett par L. Vi får beställa fler handskar till kommande säsong.

Håll i och håll ut!

Tillsammans bygger vi ett starkt KIBF

/Styrelsen

Viktig information kring kommande träningar
2021-01-22 18:16

Den 21/1 kom regeringen med nya besked, som bland annat innefattar att idrottsträningar för barn födda 2005 och yngre kan återupptas, även inomhus. Däremot uppmanar regeringen kommunerna att hålla inomhusanläggningar fortsatt stängda för gruppen 2004 och äldre, fram till 7 februari.

Utifrån regeringens besked igår, så har Svenska Innebandyförbundet (SIBF) beslutat om vad som ska gälla kring framförallt träningsverksamhet tills vidare, där gruppen 2005 och yngre nu även tillåts träna inomhus. Däremot gör SIBF bedömningen att matcher mot andra lag i nuläget inte ska spelas, men förbundet tittar på möjliga planer för det framöver och kommer att återkomma med information till alla föreningar.

Läs mer om de riktlinjer SIBF tagit fram via följande länk – https://www.innebandy.se/varmland/inlaegg/lista/barn-och-unga-tillats-trana-igen/

Riktlinjerna kommer att uppdateras löpande vartefter SIBF och övriga nationella förbund får uppdaterad information från Riksidrottsförbundet och myndigheterna.

Detta gäller från 25/1 för Kristinehamns innebandyförening!

1. Alla lag med spelare födda 2005 och tidigare kan från och med måndag 25/1 återuppta sin träning i kommunens hallar.

2. Samma träningsschema gäller som det som var strax före hallarna stängde.

3. Inget ombyte eller dusch i hallarna

4. Träningar skall bedrivas ansvarsfullt och där allmänna råd och restriktioner ska följas.

5. Träningsgrupper skall inte blandas i hallarna. Dvs samla ditt lag på läktaren,  beträd planen när det andra laget har lämnat hallen och undvik därmed "krockar" i korridorerna.

6. Under träning skall utrustning och kläder inte delas mellan spelare/ledare. Träningsgruppernas egna målvaktshjälmar skall tvättas och spritas mellan träningarna om lagen byter målvakter.

7. Inga föräldrar på läktarna. Barnen släpps av och hämtas utanför hallen.

8. Fram till 7 februari tillåts inga internmatcher mellan olika träningsgrupper.

9. Ca två föräldrar får vara behjälpliga med att bygga och montera ner sarg.

10. Har du som spelare eller ledare några symptom skall du inte delta på någon träning.

Handsprit skall användas av samtliga spelare innan träningen inleds. Saknar något lag handsprit delas detta ut gratis från någon ur styrelsen.

Föreningen reserverar sig för antalet spelare som samtidigt får vistas i de olika arenorna. En specifik siffra kan komma att presenteras av kommunen under helgen eller början av nästa vecka.

Om möjligt försök att dela upp er i mindre grupper - modell som genomfördes innan hallarna stängdes.

Till ledare och spelare födda 2004 och senare. Håll i och håll ut - inom snart framtid är förhoppningsvis även ni åter i hallarna. Vi hoppas att ni hittar möjligheter till god träning utomhus även om träningsmomenten saknar klubba och boll på rätt underlag. Den bästa träningen är den som blir av - hjälps åt att stimulera varandra att träffas i mindre grupper och peppa varandra under passen.

Lycka till med all kommande träning oavsett om den äger rum i en idrottshall, löparspåret, cirkelträning i vardagsrummet eller på ett säkert sätt i något av alla gym.

//Styrelsen Kristinehamns innebandyförening

Idrottshallarna öppnar igen!
2021-01-21 18:46

KIBF´s styrelse kan med glädje informera att alla barn födda 2005 och senare kan från och med måndag 25 januari bedriva innebandyträning i kommunens hallar.

Styrelsen vill dock poängtera att klockan 16.30 i morgon fredag (22/1) kommer RF-SISU att arrangera ett digitalt informationsmöte där olika restriktioner och förhållningssätt kommer att presenteras.

Efter detta möte kommer ny information att publiceras här på hemsidan.

För alla barn, ungdomar och vuxna som är födda 2004 och tidigare gäller fortsatt träning utomhus. Vi hoppas såklart att alla ni kämpar vidare i syfte att bibehålla en god form och förhoppningsvis inom kort får tillstånd att bedriva er träning inomhus med klubba och boll.

Vi fortsätter att hjälpas åt med att följa alla lokala och nationella restriktioner så kommer vi förhoppningsvis snart att vara tillbaka till den vardag vi en gång befann oss i.

//Styrelsen

God fortsättning på det nya året - 2021
2021-01-05 19:44

Hej på er!

Mycket har hänt under denna säsong och KIBF är en av världens alla föreningar som har påverkats negativt. Många undrar nu vad som kommer att hända framöver. När får vi komma tillbaka in i våra hallar, blir det några matcher, kommer serierna att avslutas, vad händer med det där specifika lägret eller den där cupen som något lag har tänkt att delta i osv.

Tyvärr har vi inom styrelsen idag inga konkreta svar att ge våra medlemmar. Men så fort vi har ny information så kommer vi att förmedla detta via våra olika kanaler, varav hemsidan är en av dem.

Tuffare restriktioner gäller dock fram till och med 24 januari sen får vi se vad som händer. Diskussioner pågår just nu inom innebandyförbundet huruvida senior- och juniorserier skall spelas klart eller inte.

Det som är glädjande är att många barn och seniorer håller igång med träning även om det är utan klubba och innebandyboll.

Fortsätt träna och på något sätt håll igång med fysiskt aktivitet!

Viktigt att alla föräldrar och ledare nu hjälps åt och bjuder in till utomhusträningar där grupperna kan vara max 8 personer och där närkontakt skall undvikas. Styrelsen har redan fått flera bilder där killar och tjejer i olika åldrar kör intervaller, kondition och styrketräning. Bra jobbat!!!

Nyheter från våra lag
Innebandybus F/P-14, 30/10 13:12