Vecka 36 - KIBF klubbdagar på Intersport Kristinehamn
2020-07-20 16:59
Måndag 31 augusti till lördag 5 september är det KIBF klubbdagar på Intersport.

Vid detta tillfälle kan du prova ut, köpa och beställa klubboverall, ledarpiké, klubba, skor eller innebandyprylar till bra priser. Intersport erbjuder 25 % på allt i hela butiken (förutom föreningskläder som redan har ett satt klubbpris).
De spelare som har A-lagskontrakt erhåller 30 % på innebandyrelaterade produkter och 25 % på övrigt sortiment.

Om inte önskvärd klubba eller skor finns i butiken kan detta beställas och kommer att levereras inom några dagar.

Kom ihåg!
Handla lokalt och supporta det lokala näringslivet - de supportar oss!
I grunden handlar det om ett givande och tagande. Väljer vi som ledare, spelare och föräldrar att handla på annan ort och i andra sportbutiker uteblir såklart sponsring och support som i olika former tillfaller föreningen och våra olika lag.

Föreningen gratulerar vinnarna i försäljningstävlingen!
2020-07-20 16:34
Sabina - Alex och Vilmer
Föreningen tackar alla spelare, ledare och styrelsen som har sålt Delikatesskungens produkter. Vinsten av denna försäljning var mycket välkommen till föreningskassan.

Många gjorde riktigt fina säljinsatser men föreningen vill som utlovat rikta ett särskilt grattis och tack till vinnarna i säljtävlingen som nu har erhållet sina presentkort hos Intersport Kristinehamn.

2000 kr till Sabina - damlaget
1000 kr till Alex - herrlaget
500 kr till Vilmer - jaslaget

Som bonus bjuder Intersport de tre vinnarna på 15 % extra om de handlar varor till ordinarie pris.

//Styrelsen

KIBF har klart med ny damtränare
2020-07-15 15:24
Anders Abnell, Stefan Sandberg och delar av damtruppen säsongen 20/21
Efter ett antal samtal kom föreningen överens med Anders Abnell gällande att anta uppdraget som KIBF damtränare - nykomlingar i division 1.

Styrelsen är mycket nöjda med att Anders tackade ja. Båda parter är också väl medvetna om att ett uppdrag på denna nivå ställer höga krav på planering, närvaro och engagemang - något som styrelsen känner att Anders uppfyller.

Anders har en mycket gedigen innebandykompetens och kommer med säkerhet att få ut det bästa av den spelartrupp som finns till förfogande. Truppen som skall ledas av Anders tillsammans med den trogne och engagerade ledaren Stefan Sandberg är dock ganska tunn. Men med tanke på den positiva stämning och det härliga go som nu råder i föreningen och inom damlaget så kommer det att bli lättare att denna eller kommande säsong knyta till sig fler spelare.

Målet är helt klart ställt - att klara sig kvar i division 1.

Hela föreningen önskar Anders och damlaget ett stort lycka till.

ICA Maxi, HH Golv & Vägg, Lönn El och Intersport väljer att synas på KIBF´s ledartröjor
2020-07-05 18:30
Nu är det klart att KIBF kommer att ta fram nya ledarpikéer inför säsongen 2020/2021.

Tack vare ICA Maxi Kristinehamn, HH Golv & Vägg, Lönn El och Intersport så kommer KIBF att kunna dela ut en Unihoc ledarpiké till samtliga ledare i föreningen.

Enligt avtal med våra partners skall dessa ledarpikéer användas av samtliga
KIBF´s ledare, under hemma- och bortamatcher. Avtalet gäller under fyra år.

En tröja per ledare. Önskar en ledare köpa en extra tröja är priset subventionerat till 200 kr.

Utprovning och beställning av tröjor sker i samband med uppstartsmötet den 10 augusti, kl 18.00 i Brogårdshallen. OBS! ta med era "gamla" Unihoc ledartröjor så lämnar vi in dessa för tryck (märk din tröja med namn).

Träningstider säsongen 20/21
2020-07-02 21:59
Nu är träningstiderna för 20/21 spikade och många har varit med och bidragit till detta. Tusen tack till er alla!

Nu ser vi fram emot en ny härlig säsong men tills dess så ha en riktigt skön sommar!
Nyheter i korthet
2020-06-30 14:48
Trots att inte säsongen är i full gång för samtliga lag är det mycket som händer inom KIBF. Lag har anmälts till seriespel, tränings- och matchtider ska läggas, kontakt ska tas med sponsorer/partners, dialog förs med kommunen att utveckla Brogårdshallen m.m.

Nyheter i korthet:
Nu är samtliga tre matchtröjor uppsatta i Brogårdshallen. Senaste tröjan som "hissades" var Sara Hjorting.

Till alla lags stora glädje är det nu möjligt att fylla sin vattenflaska från de två nya vattenhoarna som är uppsatta utanför omklädningsrummen. Tack till Kristinehamns kommun!

Många partners väljer att fortsätta sin samverkan med Kristinehamns innebandyförening - bra betyg till oss som förening. Förhandlingar pågår även med några nya partners.

Eaglesdagen kommer att bli av x tidpunkt säsongen 20/21 - troligtvis x lördag under början av 2021.

Snart är det 100 % officiellt vem som blir damlaget tränare för kommande säsong.

Under juli månad kommer de tre vinnarna som sålde mest från Delikatesskungens produkter att erhålla sina vinster.

Ha en fortsatt trevlig sommar!

Nyheter från våra lag
P-05, 06/03 11:51