Vinnarna i Sponsorlotteriet
2019-03-12 17:09
Under Eaglesdagen den 16 februari drogs vinnarna i Sponsorlotteriet. De tre vinster som delades ut var till:

1) #97 Lönn El

2) #17 InDoor Floor & Wall Sweden

3) #90 Johnnys Skogs- & Trädgårdsmaskiner

Vi gratulerar till vinsterna på Intersport, Önska och MT Trading & Design

Innebandynyheter från Värmlands IBF
2019-03-08 15:19
Bifogat finns en länk till VIBF: nyhetsbrev, där man bland annat berättar att finalspelet i Lilla-VM för P/F14 spelas i Brogårdshallen 24 mars. Föreningen behövs bemanna ett antal aktiviteter så som sekretariat, matchrapportering, omklädningsfördelning mm. Anmäl ditt intresse till styrelsen.

Full fart och hög spänning under Eaglesdagen
2019-02-17 11:14

Fler bilder (+50) >>
Fotografer: Henrik Skoglund, JanErik Odhe och Göran Grunditz
Hög ljudnivå i hallen hela lördagen, då vi arrangerade Eaglesdagen kring fyra intensiva matcher. På förmiddagen spelade F08 mot Karlstad i blå serie, där vi fokuserar på utveckling snarare än resultat. Äldsta pojklaget P03 vann en bra match mot Filipstad med 10-6 innan det var dags för seniormatcherna.

Damlaget gör en kanonmatch mot Hagfors, som inte förlorat på 8 omgångar, och vinner med hela 6-2. Rycket i andra perioden där man går från 1-0 till 5-1 punkterade matchen.

F10 gjorde damerna sällskap in innan matchstart och spelade internmatch under första periodpausen. I andra periodpaus hjälpte vår världsmästarmålvakt Ylva Pettersson till att dra vinnarna i Sponsorlotteriet.

P10 gjorde som F10, följde med de stora grabbarna in inför seriefinalen mot Nordmarken. En tuff och jämn match, där Nordmarken till slut drar längsta strået och vinner med 3-4. Givetvis deppigt för herrarna, men chanserna för att ta steget upp till division 2 lever i alla högsta grad.

I periodpaus två genomförde vi dagens höjdpunkt, då vi "hissade" Sara Kristofferssons tröja. Sara startade sin karriär i Kristinehamn, innan hon tog steget till eliten och bland annat vann fyra! VM-guld och blev utsedd till VM:s mest värdefulla spelare 2011. Föreningen kan inte annat än vara stolt!

Förberedelserna inför Eaglesdagen 2020 påbörjas snart, då vi planerar för hissning av Sara Hjortings tröja.

Vi tackar sponsorer, publik, frivilliga och spelare som gjorde dagen till vad den blev.
Kristinehamns IBF - Per-Ols IBF 4-1
2018-12-15 16:43
Magnuseffekten håller i sig, tre nya poäng till damlaget efter 4-1 mot Per-Ols.

Tränaren Magnus Andersson nöjd: "Grym laginsats som bärgar segern. Våra nyckelord är attityd och inställning, idag lade vi till tålamod".
Engagerade KIBF:are sökes
2018-12-09 21:32
Den 16/2 anordnas "Eaglesdagen" där vi bland annat våra båda representationslag spelar matcherna efter varandra. I samband med detta kommer vi ha dragning i Sponsorlotteriet och fortsätta traditionen kring "tröjhissning". För att detta ska bli en kanondag, där vi visar upp oss för allmänhet och sponsorer krävs ett gäng engagerade personer som ror dagen i hamn. Är du intresserad? Kontakta Mats Öhman på 072-147 27 45.

Sen behöver föreningen också utveckla sitt arbete med kommunikation, dvs i vilka kanaler syns vi och hur? Är någon duktig på att filma eller fotografera? Arbete med dessa konkreta saker samt utveckling av profilering behöver göras. Intresserad? Kontakta JanErik Odhe, 070-641 20 88.
DJ18-laget gjorde väl ifrån sig
2018-12-09 21:16
Kombinationslaget Skattkärr/Kristinehamn kvalade till SM för damjuniorer födda 2000 i lördags. trots tre försluster mot GS86, Skoghall och Karlstad måste laget vara nöjda. Endast tre spelare i truppen hade åldern inne, samtidigt som man möter lag med spelare från Allsvenskan. Samarbetet med Skattkärr har fungerat bra och planer finns på att fortsätta även nästa år.

Kristinehamns bidrag till laget var Wilma Olsson, Linnéa Nilsson, Thea Axelsson, Ebba Odhe, Stella Amnehagen, Sofie Andersson, Alma Ahl och ledare JanErik Odhe.
Nyheter från våra lag
P-05, 15/03 17:00