Välkommen till årsmöte 8 juni kl 19.00
2021-04-29 10:44
Ladda album (+2 bilder) >>
KIBF bjuder in till digitalt årsmöte

Årsmöte Kristinehamns innebandyförening

Datum: 8 juni

Tid: 19.00

Var/hur: årsmötet kommer att ske digitalt

Hur kan man delta: skicka en anmälan till vice ordförande Mats Öman, matsohman71@gmail.com Ange namn och i meddelandet "önskar delta i årsmöte KIBF" så skickar vi en inbjudan med länk några dagar före mötet äger rum.

Vem kan delta: alla som är medlemmar och betalat in sin medlemsavgift är välkomna. Som medlem har du även en egen röst på årsmötet.

Att skriva en motion till årsmötet

Du som är medlem har möjligheten att skriva en motion vilket skulle kunna vara ett förslag till en förändring som du vill göra. Alla inkomna motioner hanteras av årsmötet.  Motiner ska ha skickats in senast 2021-05-24.

Motionen skickas till vice ordförande matsohman71@gmail.com Ange motion till årsmöte KIBF juni 2021. Ange även avsändare. Som motionär är du välkommen att föredra din motion på årsmötet.

Agenda för årsmötet kommer att publcierras på hemsidan ca 1 vecka före mötet äger rum. Protkoll kommer sedan att läggas upp på hermsidan. d

Annonsering av kommande årsmöte kommer enbart att ske digitalt via föreningens hemsida, Facebook ledarforum och via KIBF´s allmänna Facebook.

MVH

Kristinehamns innebandyförening

KIBF tackar alla sina partners för säsongen 20/21
2021-04-01 16:34
Tusen tack till alla våra partners/sponsorer - vi ses säsongen 21/22

Nu är säsongen 2020/2021 definitivt avslutad och alla ser nu fram emot säsongen 2021/2022.

Saknaden av matchspel, cuper, läktarsupport, Eaglesdagen och att hitta på saker med våra partners/sponsorer är mycket stor.

Föreningen riktar ett varmt tack till alla våra partners och sponsorer för den mycket speciella gångna säsongen - utan er hade vi aldrig varit där vi är idag.

KIBF vill agera allt mer professionellt oavsett om det handlar om hur vi utbildar våra ledare, stimulerar till att vi blir fler lag, hur vi agerar på och utanför planen, att vi med våra representationslag herr och dam spelar högre upp i seriesystemet till att vi ger tillbaka och skapar olika värden för våra partners/sponsorer.

Tusen tack och hoppas att ni alla vill fortsätta vara en del i KIBF´s framtida satsning!

Vi är stolta partners till Kristinehamns innebandyförening.

Olssons stöd

Kristinemark

MIO

Patrik Ekman Invest

Wiréns Åkeri

TEAB (Tuulik Entreprenad AB)

Franssons golv

Lönn El

Värmlandsvagnen

Ludvig & Co

HH Golv & Vägg AB (Holmén)

Salong Vintergatan

Fotograf John Persson

Aston Harald

Convoy Parts

Yoga dream living

Moelven

Kristinehams innebandyförening

Lagbygget pågår för KIBF dam
2021-03-20 11:11
Ladda album (+1 bilder) >>
Padelträning och innebandysnack - delar av KIBF dam

Precis som för många andra lag i vårt avlånga land så blev säsongen minst sagt annorlunda även för KIBF dam.

Många spelare tränar på egen hand och försöker hålla sig i god form inför kommande säsong. Idag lördag träffades flera spelare tillsammans med tränaren Anders Abnell för att spela Padel.

Lagbygget börjar nu formas och allt fler spelare väljer att skriva på kontrakt med KIBF. Division 1 håller hög klass och målet är att hålla sig kvar och bygga upp ett stabilt lag mixat med rutin och där några yngre spelare kan få kliva in och skaffa sig erfarenhet.

Kontrakterade inom ledarstaben:

Anders Abnell

Kontrakterade spelare säsongen 21/22:

Elin Yngve - forward

Ronja Åkesson - forward

Lisa Kiirikki - back

Angelika Fallqvist - back

Samina Bergvall - forward

Lena Larsson - back

Dialog pågår med flera spelare som inom kort kommer att signera sina kontrakt.

Lagbygget inom KIBF herr går från klarhet till klarhet
2021-03-13 19:33
KIBF herr - en av många matcher i Brogårdshallen

Allt fler skriver på för KIBF´s representationslag på herrsidan. Samtal fortsätter att föras med flera spelare och där många visat intresse och nyfikenhet om vad som är på gång inom KIBF.

Målet för nästa säsong är satt. Laget ska klara sig kvar i divion 2 och inom några år ska vi ta ännu ett steg uppåt i divisionerna.

Just nu klara spelare:

Sebastian Hjalmarsson - målvakt

Viktor Nordmark - målvakt

Tobias Johansson - forward

Viktor Rudvisk - forward

Simon Skoglund - forward

Filip Hellberg  forward

Isak Hansen - forvard

Hannes Yngve - back

Albin Djup - forward

Fredrik Svensson - back

Isak Nilsson - forward

Alexander Arkeland - forward

Tränarstaben

Johan "Zico" Karlsson - en lokal legendar när det kommer till innebandy och en person som har sitt hjärta i KIBF har nu skrivit på som tränare för kommande säsong.

En positiv dialog förs nu med flera personer som kommer att bilda ett grymt team runt herrlaget.

Sportgruppen som har haft och har dialog med spelare och ledare har gjort och gör ett mycket bra jobb i syfte att bygga ett konkurrenskraftigt lag för kommande säsong.

Fortsatt träning säsongen 20/21 - inför 21/22
2021-03-06 11:56
Tänkt positivt!

Denna säsong har varit allt annat än normal. Hela föreningen känner en frustraiton precis som många andra föreningar i vårt avlånga land. Men nu gäller det att tänka framåt med en positv inställning.

I våra sociala forum ska vi fortsätta hålla en positv ton och stimulera varandre med bra idéer, vi ska fortsätta utveckla våra lag med roliga och utmande träningar, matcher, cuper (framöver) och bidra till att föreningen som helhet utvecklas.

Då föreningen har valt att följa barnidrottsmodellen samsyn Värmland så avslutas och börjar innebandysäsongen enligt följande:

Avslut 31 mars

Start 1 oktober

Det är dock okej att förlänga årets säsong med träningar under april månad så länge det inte krockar med sommaridrotterna.

Säsongstart 21/22 kan smyga igång med enstaka träningar under augusti/september så länge det inte krockar med sommaridrotterna.

Skulle något lag vilja hyra Brogårdshallen en regnig juli/augusti för att kanske träna eller spela en internmatch är även detta okej. Men kom ihåg att ha dialog med föreningarna som bedriver sommaridrotter.

När ditt lag vet när säsongen 20/21 avslutas, om du vill boka en extra tid för träning/spel ska du kontakta följande:

Ledamot Annica Karlsson

karlsson_annica@hotmail.com

Tfn 070-201 09 40

Tillsammans bygger vi KIBF!

Avtalssigneringen har inletts för kommande säsong 21/22
2021-03-06 11:42
Allt fler spelare signerar kontrakt med KIBF

Säsongen 20/21 lägger vi nu åt sidan och blickar istället framåt till säsongen 21/22.

KIBF´s representationslag kommer att spela kvar i Dam div 1 och Herr div 2. Precis som förra säsongen krävs bra försäsongsträning, få ihop ett konkurenskraftigt lag bestående att engerade spelare och ledare.

Det är sedan flera år tillbaka riktigt positiva tongångar inom föreningen. Rekord i antal lag, många barn och ungdomslag och att våra dam och herrlag bjuder på spel i tuffa och välspelade divisoner.

Målet är att etalblera sig i divsion 1 och 2, stärka trupperna och inom snart framtid fortsätta klättra till än bättre serier.

Under de senaste dagarna har herrlaget gjort klart med följande spelare:

Sebastian Hjalmarsson - målvakt

Viktor Nordmark - målvakt

Tobias Johansson - forward

Viktor Rudvisk - forward

Simon Skoglund - forward

Filip Hellberg  forward

Isak Hansen - forvard

Vi grattulerar till ett bra val och önskar lycka till under kommande säsong.

Tillsammans bygger vi KIBF!

/Styrelsen

Nyheter från våra lag