Säsongen avslutas och kommande träningar ställs in
2020-03-14 10:26
Kristinehamns innebandyföreningen ställer tillsvidare in alla träningar.
Det innebär att vi avbokar alla träningstillfällen hos kommunen i både Brogårdshallen och Södermalmshallen från och med måndag 16 mars och tillsvidare.

För att undvika en fullständig passivitet så hoppas vi att ni hittar egna former för fysisk aktivitet i form av promenader, jogging, gym, gymping i hemmet m.m.

Håll utkik efter uppdaterat information!

Kristinehamns innebandyförening

Herrlaget klara för spel i division 2
2020-03-13 17:38
Jubel bland ledare och spelare i KIBF´s herrlag
Kl 17.00 fredag 13/3 hade tränarparet Yngve och Brohm kallat herrtruppen till en träff i Brogårdshallen. Enbart några av ledarna, ordförande och vice ordförande kände till vilken information som skulle ges.

Efter några inledande ord berättare sedan tränarparet att laget nästa säsong är klara för spel i division 2. Det tog några sekunder för alla att  ta till sig av nyheten men sen kom jublet. "Dessa grabbar är helt klart värda spel i en högre serie, säger tränarparet". Laget har gjort en grym säsong och slutar nu 2:a i tabellen. Nästa säsong kommer att bli riktigt spännande, säger tränaren Patrik Yngve som nu skall börja planera för kvällens lagfest!

Lagets bästa poängplockare blev Victor Rudsvik som hamnade på en fin 6:e plats i poängserien, div 3. Victor gjorde hela 36 poäng varav 18 mål.

Styrelsen är såklart mycket stolta över lagets prestation och önskar ett stort grattis till alla ledare och spelare som har funnits runt laget.

Information från Värmlands innebandyförbund
- Herrar division 2 utökas till 12 lag (från 10) till säsongen 2020/21. Detta innebär att alla fyra lag som skulle hamnat i respektive kval på herrsidan flyttas automatiskt upp till den divisionen som det aktuella kvalet gäller till.
Bakgrunden till detta beslut är att både styrelsen och tävlingskommittén hade beslutat sedan tidigare att herrar division 2 skulle utökas till 12 lag till säsongen 2021/22 vilket även en majoritet av föreningarna röstade JA till i den remiss som gått samt även vid tävlingskonferensen i februari. Under de rådande omständigheterna när årets kval fick ställas in valde styrelsen och tävlingskommittén att genomföra utökningen redan till säsongen 2020/21.
Kvällens match KIBF herr - Edebäck div III ställs in
2020-03-13 15:18

Nytt beslut!

Båda lagen har enats om att kvällens match mellan KIBF herr och Edebäck, div III ställs in.

Mer information kommer att publiceras under kvällen.

/Styrelsen

Kvällens match mot Edebäck spelas med tomma läktare
2020-03-13 07:05
På grund av den rådande situationen så väljer styrelsen att fatta beslut om att kvällens match i div III mellan KIBF herr och Edebäck ska spelas med tomma läktare.

Värmlands innebandyförbund har från och med idag beslutat att ungdomsmatcherna/serierna på grön, blå och röd nivå avslutas för säsongen. Det innebär att ingen mer match kommer att spelas på dessa nivåer resterande del av säsongen.

Tillsvidare ska matcher spelas inom JAS och HJ 17.

Kristinehamns innebandyförening

Missa inte fredagens toppmatch - herr div 3
2020-03-11 22:34
Nu på fredag 13 mars kl 19.45 spelar KIBF herr en mycket viktig hemmamatch mot tabelltvåan Edebäck.

Vinst eller oavgjort placerar KIBF på en andra plats i sluttabellen samt ger en viss fördel när kvalet till division II drar igång.

I periodpaus I kommer styrelsen att uppvakta KIBF spelaren Elin Yngve som på ett imponerande sätt och som denna säsong 19/20 vann poängligan i dam div II. Elin gjorde hela 39 poäng.

Värt att nämna var att Kristinehamn hade totalt fyra tjejer bland topp 7 i poängligan. 3:a Angelica Fallquist, 5:a Sofie Andersson och 7:a Jennifier Lid Nilsson. Grattis till er alla och övriga spelare för en bra säsong.

Vi ses i Brogårdshallen!
KIBF U - seriesegrare divison 5
2020-03-11 22:24
Stor glädje i Brogårdshallen
KIBF´s U-lag gör en imponerande säsong och kvällens match hemma mot Storfors var inget undantag. Det blev seger med hela 10-1.
U-laget gick igenom serien obesegrade och med en målskillnad på +139.

Nästa säsongen väntar spel i division 4.

Föreningen gratulerar alla spelare och ledare som har gjort detta möjligt!
Nyheter från våra lag
P-05, 06/03 11:51