Tack och beröm till alla som engagerar sig i KIBF - men vi behöver bli fler!
2021-09-19 21:15
Vänligen läs nedan text - tack!

Föreningslivet behöver fler engagerade föräldrar och personer som ser värdet i att den svenska föreningsmodell lever vidare

Allt fler prioriterar sig själv och lägger ner mycket lite eller ingen tid alls på sitt barns idrottande. Alla kanske inte har möjligheten att ställa upp men majoriteten har tiden att göra något. Allt handlar om priortiering, vilja och förståelse att utan ideelt engagemang så landar ett stort ansvar på ett fåtal personer och till slut så spricker "bubblan".

KIBF befinner sig i ett bra läge. Engagerad styrelse, ekonomi i balans, flertalet kompetenta och engagerande ledare och många partners/sponsorer som ser ett värde i att vara med och profilera sig tillsammans med vår förening.

Vi behöver dock fler personer så att ansvasbitarna fördelas mellan fler individer. Till dig som redan är engerad och lägger en massa tid så vill vi i styrelsen rikta ett varmt tack - din insats är oerhört värdefull.

Under söndagens DM var ett fåtal personer engagerade. Fråga om hjälp hade ställs men få nappade att vara med och assistera. Till er som befann sig i Brogårdshallen idag söndag - tack för er ideella tid och för ett väl genomfört DM kval.

Varje lag behöver flertalet föräldrar/personer som är med och driver och finns till hands. Detta gäller alla våra lag - från representationslag ner till våra alla yngsta lag inom innebandybus. Några lag har full uppbackning medan andra lag enbart har någon/några enstaka individer som gör allt.

En styrelse behöver personer/ledamöter som tänker på helheten och bygger en vi-känsla. Mycket tid har lagts ner och där styrelsen under senare år har agerat både strategiskt samt utfört massor av operativa insatser. För att klara av detta behöver vi bli fler som vill ta ansvar och vara med på den spännande resa som KIBF håller på att genomföra.

Just nu söker vi personer som vill vara med och jobba inom följande områden:

- ledare/stödpersoner till vårat Damlag (div 1)

- Webb (utveckla och göra inlägg på denna hemsida och via våra sociala media)

- Någon som är ansvarig för våra barngrupper (yngsta inom innebandybus och grön nivå)

- Cupansvarig (starta upp någon form av cup)

- Markandsgruppen (hitta fler sponsorer och jobba med sponsorvård)

- Stöd till kioskansvarig

- Deltaktig i några av våra sportgrupper

- Markandsföra innebandy som en sport och arrangera prova på dagar

- Värdar när våra A-lag spelar hemmamatcher. Ex så söker vi en eller flera speakers, några som hittar på olika happenings inför och under periodpausen av en A-lagmatch för dam och herr m.m.

Tillsammans skapar vi KIBF´s framtid och ser till att den svenska föreningsmodellen lever vidare...

Damerna vidare till semifinal i DM
2021-09-19 20:10
Bilder från hemmamatchen KIBF Dam - Munkfors som slutade med seger för KIBF 5-1

Idag söndag 19/9 spelade KIBF Dam DM kval hemma i Brogårdshallen.

Kristinehamn imponerade både på publiken och gästande lag genom att enkelt vinna båda sina matcher.

KIBF-Filisptad 7-0

KIBF-Munkfors 5-1 (Munkfors tog ledningen med 1-0)

Nu väntar semifinal den 23-25 november mot antingen Hagfors, GS eller Sunnanå. VInnaren av DM får en plats i Svenska Cupen 2022.

I lördags spelade herrlaget DM kval i Karskoga men gick tyvärr inte vidare.

KIBF - Karlskoga 1-7

KIBF - Hultsberg 4-6

KIBF - BK Vålberg 7-3

DM kvalet har varit ett bra genrep för både dam och herrlaget.

Seriepremiären kommer allt närmare och vi önskar båda lagen stort lycka till!

Ett stort tack ska även riktas till de funktionärer/ledare som deltagit i planeringen samt idag ställde upp och jobbade långa pass för att skapa ett lyckat DM i Brogårdshallen - tack till er alla!

Save the date!
2021-09-11 12:21

Säsongspremiären för våra representationslag inom dam och herr börjar närma sig.

Skriva redan nu in söndag 3 oktober i era agendor. En dag då både dam- och herrlaget spelar säsongens första seriematcher i hemmaarenan Brogårdshallen.

Herrlaget spelar kl 13.00 och möter GS 86

Damlaget spelar kl 16.00 och möter IBK Sala

Beroende på Coronasituationen så hoppas vi att restriktionerna har släppts och att det inte blir något bakslag. Låt oss tillsammans skapa en riktigt bra stämning på läktaren och där vi hejar fram vårt dam- och herrlag till en bra start på säsongen.

KIBF ledarmöte onsdag 15 september
2021-09-07 19:39
Dags för upptaktsmöte med föreningens samtliga ledare

Hej på er!

Säsongen 21/22 börjar närma sig allt mer och att då samtliga lag inom KIBF är igång med träning och inom kort även matcher.

Styrelsen bjuder nu in samtliga ledare i föreningen, oavsett nivå, till en uppstartsträff. Vi ser denna träff som mer eller mindre obligatorisk och hoppas att ni som ledare kan prioritera detta tillfälle.

Under mötet delar vi ut bollar (fyller på de korgar ni har och saknar ert lag en bollkorg får ni en under denna träff), vårdväskor, västar, målvaktshandskar m.m. Vi berättar vad som är på gång och hur vi tillsammans kan fortsätta stärka KIBF som förening. Vi pratar ihop oss om hur vi kan utveckla våra lag innebandymässigt, lyssnar till era behov, beskriver att vi som förening främjar ledarutbildningar, vill stimulera till god samverkan mellan våra lag, möjligheten att arrangera cuper, obligatorsika försäljningar m.m.

Datum: 15 september

Tid: 19.00

Plats: Stattshotellet Kristinehamn

Anmälan: Via tråden i ledarforum (Facebook) Se inlägg "uppstart ledarmöte"

(Går även att anmäla sig via Messenger till Mats Öman)

Föreningen bjuder alla ledare på mat, dryck och kaffe.

Varmt välkoman!

/Styrelsen

KIBF föreningsdagar hos Intersport Kristinehamn
2021-09-06 20:20
Start idag - handla lokalt och få hela 25 % rabatt hos vårt partner Intersport

Bra erbjudande till KIBF´s alla medlemmar.

Just nu har vår samarbetspartner Intersport Kristinehamn 25% på allt i butiken och på intersport.se. Ett perfekt läge att köpa det ni behöver för en aktiv höst.

Ange rabattkod förening25 på intersport.se eller ange KIBF föreningsdagar i kassan så erhåller du 25 % rabatt.

Tips! om du har behov av förenignskläder så fråga personalen efter provstege. Finns för både Unihoc träningsoverall och träningskit (kortbyxa och kortärmad tröja i bra kvalité från Unihoc)

Obs! gäller på ord. priser i butik och online 6/9 till 13/9.

Gäller ej på presentkort, elektronik, pulsklockor, cyklar, tränings-
maskiner, el-scooter, golf, Asics, Hövding hjälmar, Thule, suppor-
terprodukter, beställningsvaror eller föreningskläder.

//Styrelsen

Dam- och herrlaget har inlett säsongen med träningsmatcher
2021-08-28 15:05
KIBF Dam - Skattkärr

Äntligen är säsongen igång!

Både KIBF herr och dam har hunnit spela några träningsmatcher.

I dag (28 Aug) spelade damlaget sin andra träningsmatch - hemmamatch mot Skattkärr. En mycket jämn match som skulle kunna ha slutat hur som helt. Efter 2-2 gick Skattkärr ifrån och gjorde både 2-3 och 2-4.

KIBF dam analyserar sin match, tar med sig det som var bra och laddar sedan inför kommande matcher.

Nyheter från våra lag
F-12/13, 14/09 11:10