Minnesvärd lördag för KIBF
2019-12-21 18:05
Seger för damlaget - uppvaktning av världsmästare - mottaning av check 15000 kr
Underbar stämning i Brogårdshallen lördagen 21/12.

KIBF dam imponerar genom att krossa serieledande Sunnanå med hela 6-1. Årets bästa mach, säger tränaren Magnus Andersson som passar på att berömma hela laget och ledarstaben för ett grym insats. Dagens seger var den åttonde i rad och laget ligger nu på kvalplats, endast två poäng efter serieledande Sunnanå.

I första periodpausen hedrade föreningen den KIFB fostrade världsmålvakten Sara Hjorting. Sara har ett imponerande innebandy CV som bla innehåller 14 år i SSL, SM guld, flera gånger årets målvakt i Sverige, tre VM guld och så sent som 2016 och 2017 utsedd till världens bästa målvakt. Nu kommer Saras inramade matchtröja pryda väggen i hallen tillsammans med Sara Kristofferssons och Ylva Peterssons signerade tröjor.

I andra periodpausen blev föreningen uppvaktad av entreprenören Patrik Ekman som representerar Kristinehamns evenemangs och aktivitetsförening. KIBF fick ta emot en check på 15 000 kr med motiveringen: En föreningen som har utvecklats inom många områden, har bra tillväxt på barn och ungdomssidan samt ser ett värde i att samverka med det lokala näringslivet. KIBF tänker och handlar lokalt.

KIBF tackar publiken, alla som deltog denna dag, våra partners  och önskar nu en riktigt God Jul.

Nyheter i korthet 2020-06-30 14:48
Medlemskap och licens2019-10-14 07:54