KIBF Dam div 1 - säsongen 22/23

Dam div 1

Skräp i förgasaren?
2022-10-08 23:49

”Skriv något på hemsidan” fick jag från några personer när jag efter dagens match råkade passera kiosken för att kolla temperaturen på korvarna och kanske provsmaka en och annan. Jag försökte undvika det med kommentaren att några referat och vetenskapliga analyser av matchen blir det inte tal om. ”Nej, men det var underhållande att läsa en materialares betraktelser” kontrade personerna. Nåja, skriva på befallning gör inte ens en riktig poet så det fick sjunka in en stund.

Vad finns att säga om matchen mot Rönnby då? För det första hade vi ett nytt ansikte, faktiskt en hel kropp, med i laguppställningen. Nummer 7 Elinur ”Ella” Demirtas som tidigare spelat i Skoghall. Efter en tids sjukdom gjorde hon sin första hela träningsvecka och match med oss. Välkommen.

För oss började matchen lite som när man plockar ut gräsklipparen och startar upp den för första gången på vårkanten. Det hackar och brummar lite men någon riktig ”fjutt” blev det inte. Nu hann motståndarna göra tre mål i första perioden innan det började gå mera rent för oss. Andra perioden blev något bättre med periodsiffrorna 1-2 till Rönnby och skotten 6-13.

I tredje perioden började gräsklipparen.. öh, laget gå mer rent och både Elin och Tyra blev noterade i målprotokollet. Skotten blev 10-8 till oss och jag tror det var en del nervösa känslor i motståndarlaget de sista tio minuterna. Tjejerna har en vilja av stål och ger aldrig upp förrän tutan ljuder i slutet av sista perioden. Nu håller vi ångan uppe och ser fram mot tisdagens bortamatch mot Munkfors.

(För övrigt tyckte även Rönnbys materialare det var bättre förra året när vi inte fick byta sida. Inget kånkande med vatten, klubbor och tröjor i pauserna.)

Spelade matcher
Kommande aktiviteter