Innebandybus barn födda 2012
2019-08-21 13:33
Innebandybus II

Födda: -12 (till en början mix pojkar och flickor)

Säsongstart:  lördag 5 oktober

Dagar: lördagar

Tid: 11.00-12.30

Plats: Södermalmshallen

Förråd: laget delar ett förråd i källaren tillsammans med Innebandybus I, Södermalmshallen

Kommunikation: som ledare kan du ansluta dig till FB, KIBF Ledarforum. Som ledare och förälder kan du följa information som läggs upp på föreningens hemsida www.kristinehamnsinnebandyforening.se. Föreningen har även en allmän FB sida som man kan ansluta sig till - Kristinehamns innebandyförening.

Tränare/ledare: i samband med de första träningarna är det viktigt att föräldrar anmäler sitt intresse som ledare runt laget. Representant från föreningen deltar under de första tre träningarna och är sedan såklart ett stöd till gruppen. Lagets utsedda ledare bjuds sedan in till Ledarforum (leds av styrelsen) där alla föreningens ledare träffas ca en gång i månaden.

Här fortsätter vi och leker innebandy men börjar nu även att köra några enklare övningar och spela lite två mål. Barnen turas om att vara målvakt. Koordination kommer att vara en naturlig del av träningarna. Andra halvan av säsongen rekommenderar vi laget att bjuda in ett annat lag för att spela en träningsmatch med domare.  Blir detta en stor grupp så kan ledarna välja att dela upp gruppen i två träningsgrupper, pojk och flick.

Allmänt

·       Obligatoriskt för ledare och tränare att delta på vissa utbildningar - utbildningen bekostas av föreningen.

·       Försäljning är inte obligatorisk under de första åren utan inleds andra halvan av säsongen när du som spelare börjar spela poolspel, grön nivå.

·       Prova träna innebandy tre gånger. Tycker du att det är kul så betalar du in medlemsavgiften.

·       Oavsett ålder skall alla barn bära glasögon så fort de beträder arenagolvet

·       Vill du som förälder låta ditt barn prova några träningar innan du köper en innebandyklubba så har föreningen några klubbor för utlåning (lånas ut en träning i taget).

·       Vid utebliven träning ex pga match kan träningen i stora Södermalmshallen eller Brogårdshallen flyttas till lilla Södermalmshallen. Ledaren inom laget bokar detta med styrelseledamot Annica Karlsson.

·       Målvaktskläder i form av byxa och tröja, till alla barnlag, bekostas av föreningen (handskar och knäskydd bekostas privat eller via lagets lagkassa).

·       Träningskläder handlas med fördel på Intersport Kristinehamn, en av föreningens huvudpartner. Föreningen har tagit fram en egen klubboverall, ett träningsställ och en klubbtröja i form av en hoodie. Varje höst arrangeras klubbdagar där KIBF bjuds in till Intersport och erbjuds 25 % på ett helt köp.

För frågor kontakta ledare Daniel Landmark 0737-12 92 09 eller styrelsens Mats Öman 0721-47 27 45

Varmt välkommen till Kristinehamns innebandyförening

// Styrelsen